Thursday 30 October 2014

~~GLA Complex sahabat baik lelaki & wanita~~


Assalam...
(day 16th)

Selamat datang ke blog Vitamin Engineer!
Ramai yang menganggap GLA Complex ini adalah produk yang dikhususkan untuk wanita. Namun tahukah anda bahawa lelaki juga boleh beroleh manfaat dari kebaikan GLA ini? Pada hakikatnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino dimana asid ini tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. namun ianya bleh diperolehi daripada pemakanan. Ingin tahu lebih lagi tentang GLA? Mari berkenalan!




GLA (gamma linolenic acid)  Complex
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin (bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal). Minyak bunga matahari yang terkandung di dalam GLA mengandungi Vitamin E ynag membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun tubuh. 



Perbezaan GLA Complex Shaklee dengan produk lain di pasaran
Tahukah anda bahawa kebanyakan GLA yang berada di pasaran dihasilkan dari Evening Primpose Oil? Berbeza dengan GLA Shaklee, ianya dihasilkan dari ekstrak borage yang mengandungi lebih dari 2x ganda GLA dalam Evening Primrose Oil. Borage juga adalah 3x lebih dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari Evening Primrose Oil.

Kandungan setiap kapsul GLA
Setiap kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA dimana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. GLA ini kemudiannya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Manfaat GLA Complex Shaklee
  • Mengawal estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Memperbaiki masalah prostat lelaki seperti masalah kerap kencing.
  • Menggunakan herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah merupakan herba kegemaran orang barat. Mereka menggunakan borage untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dan depresi. Pengambilan jangka panjang berupaya melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi toone kepada uterus untuk lebih muda.
  • Memperbaiki inflamasi kulit - Masalah kulit seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap dapat dikurangkan dengan produk ini. Ianya juga mampu mengurangkan bengkak dan sakit yang terjadi dari rheumatisma dan athritis.
  • Menentang kanser - Merupakan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, juga menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Pelansingan dan masalah berat badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang pertambahan berat badan, juga memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita mencapai bentuk badan cantik. Bagi tujuan ini, digalakkan GLA diambil ketika perut kosong bagi mengelakkan keasidan hiper.
  • Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan kadar gula di dalam darah. Ianya juga mengurangkan rasa kebas dan sakit yang disebabkan oleh kadar gula yang tinggi di dalam darah.
  • Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki masalah rambut kering dan rambut gugur.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, meransang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki masalah tekanan darah tinggi, juga mengelak masalah jantung.
  • Hiperaktif dan autisma - Memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan ketika belajar dan hiperaktif. 



Testimoni.

Jom tengok testimoni menarik GLA Complex ni menyelesaikan masalah dari masalah tak period2 hingga masalah period tak henti-henti. 









Menarik bukan?
Ingin juga memiliki GLA?

Hubungi saya di sini
Call/Whatsapp : 0127946356
fb Chat / Messenger : Lina Nawwarah Shafie
email : linanawwarah@gmail.com


-Sekian-

No comments:

Post a Comment