Saturday 25 October 2014

~~1001 Manfaat Vitamin E Complex Shaklee~~

Assalam... Challenge day 11.

Hai para pembaca Blog Vitamin Engineer! 
Adakah anda sentiasa memastikan bahawa tubuh anda cukup Vitamin E? Saya pasti ramai yang tahu tentang kepentingan vitamin paling popular iaitu Vitamin C di dalam tubuh masing-masing. Tapi tahukah anda bahawa Vitamin E juga akan memainkan peranan yang besar kepada tubuh badan kita?  Hari ini jom kita tambah pengetahuan tentang Vitamin E pula. Disamping tu boleh berkenalan dengan Vitamin E Complex dari Shaklee yang ternyata berbeza dari jenama lain.


Keistimewaan Vitamin E Complex Shaklee 


Vitamin E Complex Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang ternyata kaya dengan Vitamin E. Ianya juga diekstrak dari d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E. Jadi dapat saya simpulkan di sini bahawa Vitamin E Complex Shaklee adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.  



10mg Selenium semulajadi

Vitamin E Complex Shaklee juga mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.


Manfaat Vitamin E Complex Shaklee 
  • Melindungi jantung - Anda punya risiko menghidap penyakit jantung? Terutama jika mempunyai sejarah keluarga yang menghidap penyakit berbahaya ini, anda wajib mengambil Vitamin E! Kajian membuktikan pengambilan 800IU Vitamin E setiap hari mampu memelihara jantung yang sihat, memelihara sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, juga mengelakkan penyakit jantung.
  • Meningkatkan kemampuan reproduktif - Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E setiap hari mampu meningkatkan bilangan sperma mereka.
  • Anti-penuaan - Inginkan kulit yang cantik? Amalkan hanya 1 kapsul Vitamin E ini setiap hari sebelum tidur, kerana ia mampu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedutan, garis halus, parut, akne, dan bintik penuaan pada kulit. Ia juga mampu memulihkan tekstur kulit juga meratakan tona kulit anda.
  • Anti-oksidan - Anti-oksidan amat penting untuk tubuh kerana ia mampu melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Kita juga biasa dengar tentang orang-orang tua yang mengalami masalah katarak bukan? Anti-oksidan yang terkandung di dalam Vitamin E Complex ini mampu memperbaiki masalah oksidasi ini.
  • Memperbaiki athritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat masalah bahu kejang, pening, buasir dan sakit sendi.
  • Menyamarkan parut - Memperbaiki masalah bengkak dan ulser kulit. Bocorkan kapsul Vitamin E dan sapu terus cairannya ke atas luka untuk mengurangkan kesan parut. 



Tahukah anda untuk memperolehi 400IU vitamin E, seseorang itu perlu mengambil 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500 badam. Ha.. anda mampu makan ni semua? Tak payah susah-susah. Hanya 1 capsul Vitamin E Complex Shaklee sahaja mampu untuk membekalkan vitamin E yang diperlukan oleh tubuh anda.

Jom tengok testimoni puas hati para pengguna Vitamin E Complex Shaklee ini.



Testimoni 1 - Memperbaiki masalah kulit berjerawat serta kulit semakin cerah.




Testimoni 2 - Pengambilan Vitamin E di dalam set kesuburan suami, inilah hasilnya.


Testimoni 3 - Tona kulit sekata dengan penggunaan yang konsisten.



Amacam? Best kan? Jadi dapatkan Vitamin E anda hari ini!
Anda boleh hubungi saya di 0127946356.
Atau add fb saya Lina Nawwarah Shafie untuk direct chat dengan saya.


-Sekian-

No comments:

Post a Comment