Thursday 16 October 2014

~~Diabetes Ibu Hamil??

Bismillah.. 

Diabetes ketika hamil?

Bersedia jela nak jadikan klinik tu sebagai rumah kedua.
Aduh...sengsara kan?
Jom tambah info tentang diebetes yang special ni.
Jangan takut... terdapat penyelesaian bagi masalah ni. 




Bagaimana diabetes berlaku?
Diabetes biasanya akan berlaku apabila badan tidak boleh menghasilkan insulin yang secukupnya, iaitu hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Insulin mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga dan membolehkan gula yang tidak diperlukan segera disimpan. 

Diabetes ketika hamil sahaja?
Diabetes ketika hamil juga dikenali sebagai diabetis gestasi. Ia adalah kencing manis (diabetes) yang dihidapi hanya semasa kehamilan.

Punca diabetes gestasi?
Semasa kehamilan, badan akan menghasilkan lebih insulin untuk memenuhi keperluan bayi, terutamanya dari pertengahan kehamilan dan seterusnya. Jadi jika badan anda tidak boleh menyediakan insulin tambahan ini, anda akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah anda dan akan menimbulkan diabetis gestasi. 


Apakah risiko diabetes ketika hamil ini?

  • Anak yang bakal lahir mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat jaundis (sakit kuning).
  • Air ketuban berlebihan.
  • Anak yang bakal dilahirkan berisiko menghidap hypoglycemia ( ketidakstabilan paras glukosa dalam darah).
  • Saiz bayi besar sehingga boleh menyukarkan proses kelahiran.
  • Kelahiran pra-matang.

Diet sesuai untuk penghidap diabetes gestasi.
  • Anda perlu mengambil diet yang berkhasiat tetapi dalam jumlah yang sedikit. Namun begitu, amalan pemakanan 5 hingga 6kali sehari untuk ibu mengandung tetap diteruskan. Tapi diulangi sekali lagi di sini, di dalam jumlah yang sedikit.
  • Ambil makanan uang kurang gula dan rendah natrium.
  • Elakkan makan makanan segera dan makanan yang telah diproses.


Cadangan produk untuk mengatasi masalah diabetes gestasi.

Jika anda under budget, saya cadangkan anda mengambil ESP. ESP akan membantu anda mengawal paras gula di dalam darah. Selain itu ESP juga membantu mengelakkan diri anda dari mendapat hypoglycemia (ketidakstabilan paras glukosa dalam darah).
ESP minuman manis? Jangan risau. Sebaliknya ESP rendah karbohidrat, rendah lemak, bebas kolesterol dan juga bebas laktosa.  
Saya minum susu tepung seperti yang dicadangkan doktor. Jadi bolehkah saya mengambil ESP sekali?
Boleh. Takde masalah. Namun begitu, kerana anda penghidap diabetes gestasi, jadi anda haruslah berhati-hati dalam memilih makanan dan minuman yang sesuai. Contohnya susu formula yang biasa kita perolehi di pasaran mempunyai kadar gula yang tinggi. 
Jadi nasihat saya sebaiknya anda memilih susu rendah lemak dan berperisa asli. Kemudian semasa pengambilan susu tersebuat, anda bancuh sekali dengan ESP. ESP akan menukarkan gula yang telah masuk ke dalam badan anda menjadi tenaga.


Set Lengkap 
Namun begitu, cadangan set lengkap seperti berikut adalah most recommended dari saya kerana setiap produk yang terkandung di dalam set ini mempunyai fungsi-fungsi yang tersendiri di dalam membantu membanteras permasalahan diabetes gestasi ini.  



B-Complex - menukarkan glukosa berlebihan di dalam darah kepada tenaga.

Vitalea - Mengandungi chromium untuk mengekalkan tahap normal glukosa dalam darah dengan meningkatkan penggunaan insulin oleh badan.

Vitamin C - Memperbaiki kadar toleransi glukosa di dalam darah sekaligus kandungan vitamin C yang tinggi dalam darah akan merendahkan kadar sorbitol ( sejenis glukosa yang berbahaya jika terkumpul banyak di dalam badan ).

Ostematrix - Membekalkan magnesium untuk meningkatkan kadar rembesan insulin serta mengurangkan kadar rintangan insulin.

ESP - Memecahkan makanan dengan lebih perlahan serta mengawal paras gula dalam darah.


Testimoni 
Penghidap masalah diabetes gestasi tegar hingga terpaksa inject insulin semasa hamil.
Bertemu Shaklee semasa kehamilan ke-empat. Beliau mengamalkan Set Kehamilan dan ESP. Perbezaanya kehamilan kali ini gula dalam darah terkawal, baby tak besar dan air ketuban normal. Happy sharing!


Best kan? Bgai anda yang punya masalah seperti ini, hubungi saya untuk konsultasi.

PM / Whatsapp ; 0127946356
Atau add FB saya : Lina Nawwarah Shafie untuk direct chat dengan saya.

Atau anda juga boleh direct order set ini menggunakan link di bawah :

Atau jika anda mahu ESP sahaja, sila order menggunakan link di bawah :

Wassalam.

No comments:

Post a Comment